تولید محصولات آرایشی و بهداشتی
تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران چگونه است؟
شما برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، با نام برند خود، راههای مختلفی در پیش دارید؛ تا با استفاده از آنها، تولید خود را بیشتر کرده و سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرید. اگر سرمایه کافی دارید، میتوانید یک خط تولید را از صفر تا صد راهاندازی کنید؛ اما راهحل بهصرفهتر، استفاده از ظرفیت خالی کارخانههای دیگر است. پیشنهاد میکنیم ابتدا با روشها و فرایند تولید محصولات آرایشی آشنا شوید.
روشهای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی
شما بهعنوان تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی میدانید که دو روش برای تولید وجود دارد:
- سنتی: همه فرایند کار به شکل دستی و با نیروی انسانی در یک کارگاه کوچک انجام میشود. معمولا در این حالت، تولید با ظرفیت محدود و در فضای کوچک صورت میگیرد. مشکل این روش، عدم تضمین کیفیت با احتمال بروز خطا و ظرفیت تولید بسیار پایین و همچنین رعایت نکردن ایمنی و بهداشت استاندارد است.
- نیمه اتوماتیک و کاملا اتوماتیک: در این روش، بخشی از فرایند تولید آرایشی بهداشتی توسط نیروی انسانی و بقیه آن توسط ماشینآلات انجام میشود. البته در مواردی، همه مراحل تولید توسط ماشین صورت میگیرد. معمولا کارخانه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ظرفیت تولید بالایی دارند و میتوانند کیفیت نهایی محصول را تضمین کنند. از سوی دیگر، امکان کنترل دقیق روی فرایند تولید وجود دارد.
مراحل تولید محصولات آرایشی چیست؟
اگرچه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی یک فرایند پیچیده است؛ اما میتوان مراحل آن را در چهار گام خلاصه کرد:
-
تهیه مواد اولیه برای مراحل تولید محصولات آرایشی
با توجه به تنوع بالای محصولات آرایشی، مواد اولیه مناسب برای هر محصول متفاوت است. مواد اولیه میتواند رنگ، بو، پیگمنت، حلال، افزودنی خاص یا مادهای پایه باشد.
میدانید که مواد اولیه باکیفیت در نتیجه نهایی کار تاثیرگذار هستند و مواد اولیه الزاما کیفیت یکسانی ندارند؛ همانطور که میوههای یک درخت کاملا شبیه هم نیستند. یک ماده اولیه خاص نیز میتواند با کیفیتهای متفاوت در بازار وجود داشته باشد. پس هنگام خرید توجه کنید.
· ترکیب مناسب مواد برای تهیه فرمولاسیون محصول
پس از تهیه مواد اولیه مناسب، باید به ترتیب خاص و طی فرایندی با هم مخلوط شوند تا فرمولاسیون محصول نهایی حاصل شود. این فرایند میتواند از حرارت دادن، خنک کردن، همزدن و فیلترکردن تشکیل شده باشد.
· بستهبندی مناسب
بعد از تهیه محصول، باید آن را در یک بستهبندی شیک و متناسب با نوع محصول قرار داد که با توجه به نوع محصول میتواند شامل بطری، قوطی، تیوب، کارتون یا… باشد. در این مرحله برچسب و توضیحات خاص محصول روی جلد و ظرف موردنظر آن قرار میگیرد و کارتون نهایی به شکل زیبایی چاپ و آماده میشود تا از نظر زیبایی نیز نظر مشتری نهایی را به خود جلب کند.
· کنترل کیفیت محصول
یک تولیدکننده مناسب، محصول خود را پیش از ارسال به بازار، ارزیابی میکند تا از کیفیت خوب آن مطمئن شود. در این مرحله با توجه به نوع محصول، آزمونهای مختلفی برای آن درنظر گرفته میشود تا کیفیت آن سنجیده شود. این آزمونها میتوانند شامل تست ایمنی، تست حساسیت، تست پایداری و… باشند.
همه افراد، صاحب یک کارخانه یا خط تولید مناسب نیستند تا محصول خود را تولید کرده و به بازار عرضه نمایند. در این حالت باید از ظرفیت موجود بقیه استفاده کرد.
تولید ظرفیت خالی آرایشی بهداشتی
با توجه به اینکه همه افراد سرمایه کافی برای احداث یک خط تولید ندارند، شرکتهایی در سطح کشور ایجاد شدند تا با سرمایه خود، خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی را با امکانات روز احداث نمایند و از ظرفیت موجود برای کمک به بقیه و ایجاد ارزش افزوده برای خود و دیگران استفاده کنند.
این فرصت مناسبی برای شماست تا با هزینهای کم و سرمایه محدود، محصول خود را به صورت تولید ظرفیت خالی آرایشی و بهداشتی به یکی از شرکتها بسپارید و با استفاده از امکانات آنها، محصولتان را برای عرضه در بازار آماده کنید. اما پیش از این کار، باید به چه مواردی توجه کنید؟
نکات مهم پیش از انتخاب شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی
شما میخواهید بهترین شرکت را برای تولید محصولات آرایشی بهداشتی خود انتخاب کنید. در نظر گرفتن موارد زیر به انتخاب بهتر شما کمک خواهد کرد:
- مجوزها و گواهینامهها؛ تضمینکننده کیفیت محصول و معیاری برای سنجش میزان سلامت محصول، جهت استفاده توسط انسانها هستند.
- سابقه و تجربه؛ معمولا تعیینکننده میزان توانایی و تجربه یک مجموعه در تولید مواد آرایشی بهداشتی است.
- ظرفیت و امکانات: الزاما یک کارخانه نمیتواند تولید همه محصولات آرایشی و بهداشتی را انجام دهد، زیرا امکانات و ظرفیت زیرساخت لازم را برای این کار ندارد؛ بنابراین باید کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.
- قیمت: همه کارخانهها یک محصول را با قیمت خاصی تولید نمیکنند و تفاوت بین آنها وجود دارد. البته الزاما کمترین قیمت، بهترین انتخاب نیست. شما باید علت تفاوت قیمت را جویا شده و بهترین شرکت را انتخاب کنید.
- کیفیت: مواد اولیه، دستگاهها و کارشناسان مجموعه در کیفیت نهایی محصول تاثیرگذارند.
پس از تولید لوازم آرایشی با برند شما و آمادهسازی محصول، نوبت فروش آن است.
فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
بسته به حجم تولید، راههای مختلفی برای فروش و عرضه به بازار وجود دارد. شما میتوانید یک مغازه دایر کنید یا با راهاندازی یک سایت، فروش غیرحضوری خود را پیش ببرید. البته امکان استفاده از فرصتهای موجود نیز وجود دارد؛ یعنی، بهرهگیری از امکان در سایر فروشگاههای اینترنتی.
راهحل دیگر، استفاده از بازاریابها برای عرضه محصول به خردهفروشیها است. البته میتوان با استفاده از تبلیغات، مردم و مغازهها را به سمت خود جذب کرد که انجام این کار با داشتن مزیت رقابتی، سادهتر میشود.
تولید محصولات شوینده
محصولات شوینده نیز مانند محصولات آرایشی و بهداشتی استانداردها و مجوزهای خاصی میخواهند و فرایند تولید نسبتا مشابهی دارند؛ بنابراین اگر شما محصول شوینده دارید، میتوانید از موارد مطرحشده در مقاله برای تولید محصول با برند خود استفاده کنید.
نیکنام شیمی؛ راه حل برای افرادی که به دنبال تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و شوینده بدون کارخانه هستند
بهترین شرکت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، شرکتی است که بیشترین مراحل انجام کار را تحت پوشش قرار داده باشد و از جدیدترین امکانات و تجهیزات برای تهیه محصول استفاده کند.
شرکت نیکنام شیمی از همان ابتدا به شما مشاوره فرمولاسیون میدهد تا محصول موردنظرتان، به بهترین شکل ممکن آماده تولید شود. این شرکت میتواند در تامین مواد اولیه موردنیاز برای محصول به شما کمک کند و حتی خودش آنها را تامین نماید. از طرفی، با داشتن تولید ظرفیت خالی، فرایند تولید محصولات آرایشی و بهداشتی را با عقد قرارداد پیش ببرد و درنهایت، آنها را در بستهبندیهای مناسب برای عرضه در بازار آماده کند.
نیکنام شیمی اوستا با سابقه چندین ساله در صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده با داشتن تجهیزات کامل و افراد توانمند، از مرحله صفر تولید تا عرضه محصولات به بازار همراه شماست.
شما میتوانید برای دریافت مشاوره از طریق لینک زیر در تماس باشید:
0 comments